tirsdag 14. desember 2010

I'm gonna go way up in an aeroplane, I'm gonna go way out insane

Soundtrack: Gordon Gano, Frank Ferrer, PJ Harvey - Hitting the Ground

I morgen reiser jeg til Cape Town. Jul er ikke jul uten sol, varme og plasteffekter.

Nei, jeg gleder meg, samtidig som jeg gruer meg. En anderledes jul ville det blitt uansett, så da er det best å gjøre den til den totale kontrasten av hva vi er vant til.

Jeg skulle egentlig ha pakket det meste allerede, men jeg har ikke engang funnet fram kofferten.

Så lenge jeg husker passet. Passet, Mari. Passet.

Har skaffet meg Nintendo DS i dag. Er Kompis, vettu. Rabatt. Lurerabatt. Sleipe salgstriks. Men hallo, skal sitte over 10 timer på fly hver vei. Derfor jeg skaffet den, da.

Har fått julegaver også. Pakket dem opp allerede siden jeg ikke tar dem med meg ned. Fikk en cd. Kusine er musiker, ikkesant. Kine-Kusine fra Bergen. Dyktig!


Snart skal vi til Gravlunden. Må jo ønske Mamma, Mimma, Beppa og de andre en god jul. Rart.



Men jeg har en storslagen plan! Jeg trenger å se PJ Harvey i levende live og høre henne synge på ordentlig. Jeg trenger det virkelig.

Så! Din julegave, bursdagsgave, livsgave, whatevergave til meg kan være å bli med meg til Amsterdam 31.mai og dra på konsert med meg. Do it!


1 kommentar:

Anonym sa...

masse god tur og kos dere masse! :D heia
mari! og god jul.