mandag 17. oktober 2011

Flosshatter og bepetibop

Sist lørdag var jeg på høstens flotteste festival! På et visst punkt på kvelden innså jeg at jeg måtte dokumentere litt med det knakende flotte kameraet til Herr iPod, så kvalitetsmessig er det akkurat som mine egne øyne så det.


Jeg kom ikke dit før klokka var masse, og da hadde de allerede kjørt program fra morgengry, omtrent. Fram til jeg ankom hadde de hatt turneringer i kinasjakk, vanlig sjakk, backgammon og foosball og sånn, pluss foredrag og diktopplesning med blant annet Karl Erik Engh. Det er altså mannen med hatten, ikke haien, som er Karl Erik Engh.


Dette er altså heller ikke Karl Erik Engh, og ifølge facebook har ikke personen alltid sett ut som en hai.


En gang i tiden skal hun visstnok ha hett Ndr og sett slik ut:



Akkurat her husker jeg ikke helt hva som skjedde, men det var tydeligvis svært viktig å fange hvert.eneste.sekund. av sekvensen, så jeg våknet dermed søndag ettermiddag med ca 3465432 slike bilder, og to filmklipp på sammenlagt ca 3,7 sekunder.


Det skjedde andre ting enn haiangrep også, altså. Det var blant annet en del musikk:
Symfoniorkestern (SE), Bebop & Rocksteady (eller Bepedibop, som jeg likte å kalle dem. Den ene halvdelen, altså Bebop, og hans fru er forøvrig 2/3 av hodene bak festivalen. Nummer tre heter visstnok Haakon, men tror ikke han er verken kronprins eller død konge.), Saltus in Mustache, Daniel Kvammen, dj Mademyday, og Idol-Pål. Vet ikke om han er i slekt med Billy Idol eller ikke, jeg turte ikke å spørre.


Jeg må slutte å drepe hjernen min.

Ingen kommentarer: