lørdag 6. februar 2010

Saturday night.

Vi hadde besøk av Håkon Lislerud i dag. Han er en helt fantastisk fotojournalist som virkelig er engasjert i det han driver med. Han viste oss noe av sitt beste materiale fra slumområder, ørken, sultkatastrofer, krig og rett og slett fattigdom og elendighet. Da han endte foredraget med å sette på U2 - One i bakgrunnen, er det kanskje ikke rart man startet å sippe.

Nå savner jeg kameraet mitt. Ja, jeg har jo det analoge, men jeg har ikke kommet helt inn i mørkeromsprosessen enda. Var litt dårlig da vi hadde time, så jeg fikk bare prøvd ut en gang på papir.

Anyhow. Jeg fant fram de siste bildene jeg tok med speilrefleksen før pappa stakk av med det. At jeg tok dem i mørket da jeg kom hjem fra festen til Miriam og Charlene sier kanskje nok. Ojojoj. Det er lov å le.

Jaja. Nå må jeg løpe i dusjen så jeg rekker kveldsmat og herrenes aften. Vi skal auksjonere bort jenter (haha), vise musikkvideo og gi gutta kalender - begge med oss i. Jeg skal huke tak i Kristine så jeg får bildene fra min måned, så kan jeg legge de ut. Yarr, me maties! Captain Morgan in my heart (and soon in my belly)!


1 kommentar:

Tiril sa...

Fremkalling og kopiering av bilder må være noe av det som har gjort mest inntrykk på meg erfaringsmessig og læringsmessig på mange år..