onsdag 1. desember 2010

Bad dreams in the night, they told me I was going to lose the fight


Påsken 2010:

Dixie hadde løpetid. Lettere flau hund,

men herregud så søt!
Burde nesten døpe henne om til Gullhår.
Og apropos gull, på hytta drakk vi kaffe av Mimmas gullkopper - akkurat sånne som i Evergood-reklamene!
Og jeg leste ferdig Wuthering Heights. Elsker den boka.
Mamma hadde skaffet seg et nytt pannebånd, og lurte på hvordan hun så ut. Jeg satt med kameraet på fanget og innså at jeg egentlig ikke hadde noe særlig med bilder av henne, så jeg bestemte meg for å være flink datter og bruke henne som modell. Med pannebåndet på, selvsagt.

Det er jeg glad for at jeg gjorde. Det er i øynene alt lever. Er det noe jeg savner, så er det blikket hennes, og da er det så vanvittig godt å ha dette bildet å kunne titte på.

Fotografiet kan være så mektig, og nettopp derfor håper jeg at jeg snart får til å ta bilder igjen. Har virkelig ikke hatt lysten til det på en evighet nå, men jeg savner det. Om det så blir å være kamerahore og titte mot lyset som en og annen emosjonell tenåring, så får det så bli sånn.

2 kommentarer:

HenrietteB sa...

Hei! Vet du hvor man kan få tak i gullkoppene? :)

Floka sa...

Disse er arvegods etter bestemor, så jeg kan dessverre ikke være til stor hjelp. Kanskje ebay kan være behjelpelig?