tirsdag 26. januar 2010

Strikke/Heroes-maraton

Jeez Louise, i dag er jeg sliten. Tror neppe jeg er den eneste heller. Vi har akkurat fått et maraton overstått, og tjent inn den nette summen 114.020,25kr til skoleprosjektet Afrikaklassen har i Uganda! Det hele handlet om å gi barn i Kasese muligheten til å gå på skole, eller gi dem skolemat, skoleuniform og lignende. All informasjonen om prosjektet står her, og bildene fra maratonet er hentet herfra. Det hele startet søndag 11:00, da vi heiet igang de som skulle drive med ballspill. Så jublet vi for de som skulle drive med snowboard, filmlaging, musikk, lan og brettspill, til det bare var oss på strikking igjen som fikk heiarop fra lærerne. Vi kom igang 11:40 og holdt på til siste mann sto - eller i dette tilfellet, siste kvinne la fra seg strikkepinnene. Arrangementet sluttet mandag 15:00, men i vårt tilfelle 15:30. På det tidspunktet var det bare igjen 6 stk, av ca 17, på gruppa - og selvsagt var jeg en av dem, høhøhø!

At vi klarte å sitte så lenge har kanskje noe med at vi fikk se på film. Vi hadde med samlebokser av SATC, CSI og Heroes, men så bare tre, fire episoder av CSI før vi begynte med maraton av første sesong av Heroes. Funka fett, det! I kontrakten vår sto det at vi måtte jobbe i 50min og ta 10min fri der vi måtte rekke å spise og gå på do, og hver episode varte i rundt 45min. Tror halve røykpakka mi forsvant i de pausene.





Etter middag i går, måtte jeg bare gå og legge meg. Sov i 14timer tror jeg. Selv om det egentlig frister å chille på rommet, må jeg ut og lage snøhule eller snøskulpturer med de andre mens resten er i Trysil. Faen ta at jeg ikke ble med, men gadd ikke bruke penger på å fikse bindingen når jeg likevel skal hjem til helga og kan fikse den der. Sa uansett at Vilja kunne låne støvlene mine.

Ingen kommentarer: