søndag 10. april 2011

Norwegian Wood 2011

Jeg har fått med meg pappa på Norwegian Wood for å se Patti Smith, Eric Clapton, Eagles og Ringo Star og sånn, og jeg gleder meg til han får se meg i den lykkerusen jeg har på bildet under, som ble tatt på Roskilde i fjor. Minnene fra konserten er relativt tåkete - delvis fordi jeg så den gjennom tårevåte øyne, delvis fordi jeg så den i en heftig strawberry daiquiri-rus. Et fantastisk minne er det uansett, og jeg kribler i magen etter å få oppleve gudinnen på ny.

Jeg har mistet tellingen over hvor mange ganger jeg har sett konsertopptakene av henne på Youtube, både nye og eldre, men det er spesielt én videoserie jeg har sett utallige ganger. Den er fra Tyskland 1979, og jeg kunne solgt sjela mi for å kunne ha stått på første rad.



Men hvem er vel jeg til å klage.

Ingen kommentarer: