fredag 21. september 2012

Say hello to my little friend!

Da jeg tidligere pratet om gaver, nevnte jeg ikke min nye venn. Si hei til Sir Francis Bacon! Han er til og med håndstrikket av en annen venn.


Og apropos venner, i går møtte jeg en tredje venn. Hun heter overraskende nok Ingrid og er veldig grei. Det finnes mange mennesker i verden, og noen av dem heter nemlig det. Lurer på om alle Ingrider er like greie som Ingrid.


Uansett, hun gav meg en veldig hyggelig gave i sammenheng med bursdagen min. Det var en veldig riktig gave, ettersom jeg jo ikke var helt sikker på om jeg skulle våge å fylle år i år.


Åpenbart passende.


Og apropos gaver, i dag fikk jeg en til! Jeg følte det var på sin plass å posere med den fine rosa innpakningen.


Så utviklet det seg til en før/etter-bildeserie.


Noen ganger føler jeg at vennene mine kjenner meg for godt, og da særlig den navnløse som alltid leverer med skatter fra Oslos beste bokhandel.

Og apropos Patti Smith og den navnløse, de fleste fotografiene i den fabelaktige boken er tatt med et vidunder av et fotoapparat. Her er et illustrasjonsbilde.


Her er et annet illustrasjonsbilde.


Noen ganger tror jeg rommet til den navnløse egentlig er et skattekammer i forkledning.

Men for å følge opp med samme oppbygning som det forrige innlegget med gaver som tema - i sommer fikk jeg en uvelkommen gave i form av et menneske.


Til deg som stage divet inn i ansiktet mitt på Gamla - ikke gjør det igjen. Neseblod og brannsår på nesa er noe jeg helst takker nei til.

Ingen kommentarer: