mandag 21. oktober 2013

Hjerteslag



Noen ganger er det vanskelig å vite, vanskelig å skjønne.

Alt er avstumpet og dager flyter over i hverandre.

Tanker hjemsøker og følelser kobler seg av.

Livet føles omtrent som et skuespill.


Men så kjenner du plutselig dine egne hjerteslag og forstår at du fremdeles er i live.

Mye virker fremdeles uklart, men oppoverbakken kommer etterhvert til å flate ut.

Forhåpentligvis. Det er den nødt til.

For nå har du ikke bare ditt eget og hundens hjerteslag å forholde deg til.

Lørdag morgen ble min søster også en nybakt mamma.

En frisk liten gutt trakk pusten for første gang, og i dag fikk jeg kjenne kroppen hans mot min.


Jeg skal love å være en god tante for deg, lille venn, og jeg sverger - bedre foreldre kunne du ikke fått.

Jeg gleder meg til du blir en del av livet mitt, og jeg av ditt.

3 kommentarer:

Madeleine sa...

Du kommer til å bli tidenes mest awesome tante det er jeg sikker på :)

Anonym sa...

Gratulerer som tante. Det er helt fantastisk, jeg er selv tante til to, etterhvert tre. Kjekt, kjekt :)

<3

k. sa...

åh, så fint! gratulerer!