onsdag 1. april 2015

Hey, fuck the people!



Dette var opprinnelig et innlegg jeg skrev midt på natten i alkoholrus etter flere søvnløse netter, så det var ikke det mest intelligente jeg har liret av meg.

Hele historien startet vel med at jeg en fuktig kveld bestemte meg for å skrive noe hipt og kult på skinnjakka mi - noe skikkelig punk som så tøft og hardcore ut og sånn. Jeg rotet i papirsøppelet og fant fram et stykke papp som opprinnelig hadde omfavnet en pizza margerita, grep tak i en sprittusj som egentlig var moden for søppelkassen, lukket det venstre øyet og begynte å skisse opp noe jeg der og da følte at var helt sykt badass.

Neste morgen krabbet jeg inn på kjøkkenet og fant en bit kartong på bordet med ordene "Fuck the system" skrevet i stor og omtrent uleselig skrift. Heldigvis hadde jeg lagt prosjektet til side på et tidspunkt, men jeg tenkte dog at det ikke var en alt for dum idé om jeg bare fikk rettet skuta opp i en litt mer kjørbar retning.

Etter å ha hatt et lyttemaraton med The Kills, innså jeg at låta deres "Fuck The People" hadde en god rytme og litt fing i seg. Jeg fant fram maling og fullførte prosjektet uten å helt tenke på konsekvensene av å gå rundt med et ganske hissig sitat på ryggen.


Heldigvis har budskapet mitt blitt forstått av de menneskene jeg har fått en reaksjon fra. Senest i dag hadde jeg en slik opplevelse da jeg ble tatt igjen på gata av en mann som åpenlyst hadde dårlig tid

"Jeg ser det står "faen ta menneskene" på ryggen din, men vi er jo alle mennesker".

Jeg ble litt tatt på senga, ettersom jeg øyeblikket før hadde danset bortover gaten til rytmer og ord Beck sendte inn i ørene mine, så jeg rakk ikke å si noe særlig annet enn at "det får deg kanskje til å tenke", før jeg så at han ble mild i blikket og fortsatte med å si at "ja, det er jo veldig åpent for tolkning."

Før han hastet videre, fikk jeg stammet fram at "ja, det var jo det som var tanken".

Det jeg vil er ikke å presse mine meninger på folk, men å åpne for en debatt der vi kan diskutere hvordan vi alle er med på å forme verden, på både godt og vondt - og hvordan vi som mennesker kan gjøre ting bedre for hverandre.

Bet you something I can get your mouth shut
You want a warning
You got a warning
Stab your back

Hey, fuck the people

3 kommentarer:

P sa...

haha, digger skinnjakka!

Floka sa...

Takk! Jeg hater forøvrig at jeg ikke kan kommentere på postene dine.

P sa...

Det er en flott ting at din kommentarboks er åpen!