torsdag 16. juni 2022

1/2 Mench

Jeg fikk nylig en påminnelse fra Facebook om at det har gått tre år siden Classic Album Sundays inviterte til en lyttefest der Halber Mensch var hovedgjest. Alexander Hacke stilte som representant for Einstürzende Neubauten og serverte oss artige anekdoter; om Blixas drømmedagbok og om utfordringer som oppstår når du vil sjekke inn instrumenter laget av tomflasker på fly, før vi sammen hørte Halber Mensch fra begynnelse til slutt.

ASK knipset et bilde av meg der jeg satt og lyttet konsentrert. Det kan kanskje for det utrente øye se ut som at jeg sover, men det gjorde jeg altså ikke. Lover.


 
Etter en kort pause ble andre halvdel av Hackedepicciotto invitert opp på scenen, og sammen fremførte de et utvalg låter for oss.






Jeg var heldig med orkesterplass rett foran Danielle de Picciotto. Hun var litt rufsete i stemmen og unnskyldte seg for det, så jeg stakk hånden ned i vesken min og fisket fram en boks med halspastiller. Det gjorde visstnok susen, for hun virket med ett bedre og takket til og med i skrift etter konserten var over.

Etter å ha anskaffet smarttelefon siden sist jeg var aktiv her inne, har de fleste bilder blitt tatt med telefonkameraet. Derfor er bildekvaliteten litt så som så på de fleste bilder, men jeg ønsker å bedre meg. Jeg nå omsider blåst støvet av kameraet mitt og fått lastet ned Adobe på nytt, så jeg håper å kunne levere litt bedre kvalitet framover.

X

Ingen kommentarer: